دیدن اینکه دیگران شما را در اینستاگرام آنفالو می کنند می تواند ناامید کننده باشد. ما سخت کار می‌کنیم تا با دیگران ارتباط برقرار کنیم و از خود می‌پرسیم: «چه مشکلی پیش آمد؟ چجوری میتونم درستش کنم؟” 

من قصد دارم شش دلیل را به اشتراک بگذارم که چرا دیگران شما را آنفالو می کنند و به جای آن چه کاری باید انجام دهید تا مخاطبان خوبی در اینستاگرام افزایش دهید. 

 

ارسال متناقض 

من نویسندگانی داشته‌ام که به من گفته‌اند که نمی‌خواهند مخاطبان خود را با پست‌های زیاد در اینستاگرام «اشکال» کنند. بنابراین آنها ممکن است یک یا دو بار در هفته پست کنند. یا فقط زمانی پست می گذارند که دوست داشته باشند یا چیزی برای تبلیغ داشته باشند. این بهترین استراتژی برای نگه داشتن یا درگیر نگه داشتن خوانندگان شما نیست. 

هنگامی که شما به طور مداوم برای مخاطبان خود ظاهر می شوید، آنها برای شما ظاهر می شوند. در واقع، زمانی که شما متناقض پست می کنید، فقط به شما آسیب می رساند. 

وقتی فقط چند بار در هفته پست می‌کنید، الگوریتم اینستاگرام را آموزش می‌دهد تا پست‌های شما در فیدهای فالوورها قابل مشاهده نباشد. اگر روزها را بدون پست بگذرانید، خوانندگان شما با محتوای دیگران درگیر خواهند شد. این کار الگوریتم خواننده شما را مجدداً آموزش می‌دهد تا محتوای کمتری شبیه محتوای شما و محتوای بیشتری را نشان دهد که آنها با آن درگیر هستند. بنابراین پست های شما کمتر و کمتر دیده می شوند. 

و چرا کسی باید شما را دنبال کند اگر نمی داند چه زمانی قرار است ظاهر شوید؟ 

در عوض این را امتحان کنید: 

می دانم ممکن است فکر کنید که پست کردن هر روز غیرممکن است، اما این چیزی است که می توانید زودتر برنامه ریزی کنید. هنگامی که به طور مداوم پست می کنید، شانس خود را برای ماندن در الگوریتم خواننده خود افزایش می دهید. و در واقع کمتر از آنچه فکر می کنید زمان می برد! 

من یک پست دارم که در آن به شما نشان می دهم چگونه یک هفته پست را در 30 دقیقه برنامه ریزی کنید . این یک زمان صرفه جویی بزرگ است و به شما کمک می کند ثابت قدم بمانید.

 

به اندازه کافی درگیر نشدن 

بسیاری از نویسندگان تصور می کنند که تعامل به معنای گفتگو در نمایه خودشان است، اما این تنها نیمی از آن است. بله، شما می خواهید در پست های خود مکالمه ایجاد کنید، اما همچنین باید با دیگران در نمایه های آنها تعامل داشته باشید. 

اگر نویسنده ای بنشیند و منتظر باشد تا خوانندگان به سراغ او بیایند، مدت زیادی منتظر خواهند بود. در اینستاگرام، برای نویسندگان مهم است که پست‌های دیگران را لایک کرده و روی آنها کامنت بگذارند تا راهی برای معرفی خود و افزایش تعامل باشد. 

در عوض این را امتحان کنید: 

5 تا 10 دقیقه در روز را برای گذاشتن نظرات واقعی و لایک کردن پست های دیگران صرف کنید. 3 تا 4 هشتگ را انتخاب کنید که احساس می کنید خواننده ایده آل شما از آنها استفاده می کند و به پست هایی که توجه شما را جلب می کند پاسخ دهید. 

در قسمت ششم پادکست کتاب بازاریابی ساده، شروع کننده های مختلف مکالمه و راه های دیگری را به اشتراک می گذارم که می توانید برای افزایش تعامل از آنها استفاده کنید. این یک قسمت سریع است که پر از اطلاعات عالی است. 

 

عدم تمرکز بر خواننده ایده آل شما 

اگر در حال از دست دادن فالوور در اینستاگرام هستید، احتمال زیادی وجود دارد که محتوایی را ارسال می کنید که خواننده ایده آل شما به آن علاقه ای ندارد. اگر مجموعه ای تصادفی از پست ها را بدون هیچ جهت یا قصدی به اشتراک بگذارید، فالوورهای خود را از دست خواهید داد. 

باید به خاطر داشته باشید که وقتی شخصی از نمایه شما بازدید می کند، از خود می پرسد: «این برای من چیست؟ از پیروی از آنها چه چیزی به دست خواهم آورد یا یاد خواهم گرفت؟»

در عوض این را امتحان کنید: 

خواننده ایده آل خود را شناسایی کنید و همه چیز را از طریق فیلتر “آیا آنها به این پاسخ خواهند داد؟” آیا آنها این را خنده دار می دانند؟ آیا این چیزی است که آنها با آن دست و پنجه نرم می کنند؟» وقتی روی صحبت کردن با یک نفر تمرکز می‌کنیم – خواننده ایده‌آل شما – تشخیص اینکه چه چیزی باید پست شود بسیار کمتر ترسناک می‌شود و به ایجاد پست‌هایی کمک می‌کند که خواننده ایده‌آل شما به آنها پاسخ دهد و با آنها ارتباط برقرار کند. 

بیوگرافی گمراه کننده یا ناموجود 

بیوگرافی شما یک طرح پنج ثانیه ای است که به خوانندگان نشان می دهد چرا باید شما را در اینستاگرام دنبال کنند. این یکی از مهم ترین ویژگی های پروفایل شما است. با این حال، من می بینم که بسیاری از نویسندگان آن را خالی می گذارند یا از آن به درستی استفاده نمی کنند. 

اگر در بیوگرافی خود به خوانندگان توجه نکنید که چه نوع محتوایی را به اشتراک می گذارید، چه انتظاراتی از شما می توانند داشته باشند یا از دنبال کردن شما چه چیزی به دست می آورند، توجه آنها را از دست خواهید داد. 

در عوض این را امتحان کنید: 

نوشتن بیوگرافی که از همان ابتدا خوانندگان را جذب کند، آنقدرها هم که فکر می کنید سخت نیست. من یک آموزش کامل و یک فرمول زیستی دارم که این فرآیند را بسیار ساده تر می کند.

 

عدم استفاده از هشتگ

به هشتگ ها به عنوان یک کابینت بایگانی برای اینستاگرام فکر کنید. آنها به سازماندهی و کشف محتوا کمک می کنند. پست هایی که از یک هشتگ خاص استفاده می کنند در آن “فایل” قرار می گیرند. وقتی خواننده ایده‌آل شما آن هشتگ را جستجو می‌کند، به راحتی می‌تواند در تمام پست‌هایی که از آن استفاده می‌کنند، پیمایش کند. 

هنگامی که نویسندگان از هشتگ های اشتباه استفاده می کنند، آنها را از قرار گرفتن در مقابل افراد مناسب باز می دارد. هشتگ ها نیز یکی از بهترین راه ها برای افزایش تعامل هستند. بنابراین اگر از هیچ هشتگی استفاده نمی کنید، ممکن است دلیل از دست دادن فالوورهایتان به همین دلیل باشد. 

در عوض این را امتحان کنید: 

هشتگ ها آنقدرها هم که فکر می کنید ترسناک نیستند. در واقع، اگر فقط کمی در مورد آن تحقیق کنید، فهرستی از هشتگ های مرتبط را خواهید داشت که در صورت نیاز به آنها مراجعه کنید. من یک پست در مورد نحوه بهترین استفاده از هشتگ برای اینستاگرام دارم .

 

بیش از حد تبلیغاتی بودن 

اینستاگرام و همه رسانه های اجتماعی زمانی بهترین عملکرد را دارند که ما بر ارتباط تمرکز می کنیم، نه تبلیغ. بله، ما می توانیم در مورد کتاب هایمان صحبت کنیم و هر از چند گاهی آنها را تبلیغ کنیم. اما وقتی ما فقط از اینستاگرام به عنوان یک ابزار تبلیغاتی استفاده می کنیم، افراد را از پروفایل شما دور می کند. 

در عوض این را امتحان کنید: 

سطل های محتوا ایجاد کنید. وقتی پارامترهایی در مورد چیزی که باید در رسانه‌های اجتماعی پست کنید ندارید، خیلی گسترده است و احساس می‌کنید در انتخاب‌ها غرق شده‌اید. و این باعث می شود که فقط در مورد کتاب خود صحبت کنید و بیش از حد تبلیغاتی به نظر برسید. من یک پست کامل در مورد نحوه ایجاد و استفاده از سطل های محتوا دارم تا به شما در ایجاد پست هایی کمک کند که به شما در ادامه مسیر کمک کند. 

 

اگر این تنظیمات ساده را انجام دهید، خواهید دید که خوانندگان برای اطلاعات بیشتر به اطراف خود می چسبند! 

اما قبل از رفتن، به شما اجازه می دهم در مورد چیزی که ممکن است شما را شوکه کند، وارد شوید. وقتی می بینم مردم من را در اینستاگرام آنفالو می کنند خوشحال می شوم. 

چرا می پرسی؟ اول از همه، تمرکز من کمک به افرادی است که می خواهند به حساب من متصل شوند. بنابراین اگر آن‌ها آنچه را که می‌خواهند یا نیاز دارند از پست‌های من دریافت نمی‌کنند، خیلی خوب است که من را لغو فالو کنید. 

دوم، وقتی مردم من را آنفالو می‌کنند، واقعاً جامعه واقعی من را محدود می‌کنم. من می خواهم با خوانندگان ایده آل خود ارتباط برقرار کنم و اطلاعاتی را به اشتراک بگذارم که باعث پیشرفت آنها و حرفه نویسندگی آنها شود. 

و در نهایت به من کمک می کند که روی عدد تمرکز نکنم. تعداد فالوورهایی که دارید به اندازه کیفیت آن ارتباط مهم نیست. 

اینکه افراد حساب شما را لغو فالو کنند همیشه چیز بدی نیست. این اتفاق خواهد افتاد و اشکالی ندارد. فقط به یاد داشته باشید که مخاطب واقعی خود را تقویت می کنید!